Presente y futuro de la Filología Románica

Compartimos el texto de reflexión sobre el presente y futuro de la Filología Románica elaborado en el seminario «Les literatures romàniques a la universitat del segle XXI: propostes i expectatives».

El 2 d’octubre de 2022 a la Reial Acadèmia de les Bones Lletres de Barcelona es va celebrar el seminari “Les literatures romàniques a la universitat del segle XXI: propostes i expectatives”, a càrrec del Prof. Paolo Canettieri de La Sapienza Università di Roma. El seminari s’emmarca dins les 27es Jornades Occitanes (2022-2023) de la Universitat Autònoma de Barcelona organitzades per l’Arxiu Occità de la mateixa universitat. Hi van intervenir a més del prof. Paolo Canettieri  (U. La Sapienza Roma), les professores i professors Xavier Blanco (UAB), Meritxell Simó (UB), Maria-Reina Bastardas (UB), Adriana Camprubí (UB), Montserrat Cots (UPF), Aliza Fiorentino (U. La Sapienza Roma), Anna Maria Mussons (UB), Isabel de Riquer (UB),  i Antoni Rossell (UAB).
En aquest acte es va redactar el text que us adjuntem com a principi d’una reflexió sobre el present i futur de la Filologia Romànica que volem compartir i que esperem que sigui l’inici d’un debat i discussió més ample, no només en territori hispànic sinó de tota la comunitat acadèmica internacional.